Al tientallen jaren is het Amsterdam-Rijnkanaal een belangrijke waterweg tussen de Amsterdamse haven en het Duitse Ruhrgebied. Hierdoor is het één van de drukst bevaren kanalen ter wereld. In het kanaal liggen acht stalen boogbruggen, gebouwd tussen 1934 en 1976, waarvoor grootschalig onderhoud nodig was. VES was partner voor stalen dekplaatrenovaties van de Amsterdamsebrug en Jutphasebrug.
De complexe renovatie van de acht stalen boogbruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal staat bekend onder de naam KARGO: Kunstwerken Amsterdam-Rijnkanaal Groot Onderhoud. In totaal werden vijf van de acht bruggen compleet vervangen: de Schalkwijksebrug, Schellingwouderbrug, Loenerslootsebrug, Weesperbrug, Breukelerbrug en de Overeindsebrug. De Amsterdamsebrug en Jutphasebrug werden gerenoveerd.
Door het uitvoeren van groot onderhoud kunnen de gerenoveerde boogbruggen weer ruim dertig jaar mee. De nieuwbouwbruggen hebben een levensduur van zo'n tachtig jaar. Ook zijn de bruggen verhoogd. Hierdoor is de doorvaarthoogte vergroot en wordt vierlaagscontainervaart mogelijk gemaakt.